صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا»
سرخط خبرها

خوش نویس خراسانی، پنجاه و هفتمین قرآن دست نویس خود را کتابت کرد

  • کد خبر: ۱۰۶۰۵۷
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
خوش نویس خراسانی، پنجاه و هفتمین قرآن دست نویس خود را کتابت کرد
علیرضا بهدانی، هنرمند خوش نویس و نگارگری است که به تازگی موفق شده پنجاه و هفتمین اثر خود را کتابت کند.

نعیمه زمانی | شهرآرانیوز؛ علیرضا بهدانی، هنرمند خوش نویس و نگارگری است که به تازگی موفق شده پنجاه و هفتمین اثر خود را کتابت کند. در میان قرآن‌هایی که او تا کنون به نگارش درآورده است، این کار دهمین اثر اوست که با طلا انجام شده است. بهدانی که از سال ۷۲ تا کنون به نوشتن قرآن پرداخته براین باور است که از طریق کتابت کلام وحی با پروردگارش عشق ورزی می‌کند. در ادامه گپ وگفت ما با این خوش نویس مشهدی پیش روی شماست.

قرآن ۶۰۴ صفحه‌ای به خط نسخ

علیرضا بهدانی، هنرمند خوش نویس و نگارگر در مورد کتابت قرآن طلاکوب اخیر خود می‌گوید: این اثر که نگارش و کتابت آن سه ماه زمان برده است، در ۶۰۴ صفحه به خط نسخ نوشته شده و اندازه هر صفحه آن ۵۰ در ۷۰ سانتی متر  است.
به گفته او، نوشتار این قرآن با طلا انجام شده و حاشیه‌های صفحات نیز از طلا پوشیده شده است. همچنین در طراحی جلد نیز تذهیب به کار رفته است.
بهدانی ادامه می‌دهد: استفاده از طلا به دلیل شکوه و ماندگاری بیشتر قرآن است. به همین دلیل آثار اخیر با طلا کتابت شده، اما در نگارش آثار پیشین از مرکب استفاده شده است.

هدیه قرآن به رهبر معظم انقلاب

این استاد خوش نویس می‌گوید: تاکنون قرآن‌های بسیاری به موزه‌های مختلف سپرده است. او یادآور می‌شود که اولین قرآن با خط شکسته نستعلیق، بزرگ‌ترین قرآن طلا و کوچک‌ترین قرآن طلا را پس از کتابت به رهبر معظم انقلاب هدیه کرده و ایشان هم آن‌ها را به آستان قدس رضوی اهدا کرده اند.

او یادآور می‌شود: آرزوی هر خوش نویسی این است که خط او به درجه‌ای از کمال برسد و بتواند بهترین‌ها را بنویسد. قرآن، بهترین واژه‌ها را دارد. به همین دلیل انرژی ام را صرف نوشتن قرآن می‌کنم و تا زمانی که در قید حیات باشم و توفیق آن را داشته باشم این کار را ادامه خواهم داد. به باور بهدانی، به عنوان کار هنری باید به آثار مذهبی توجه ویژه‌ای داشت.
او همچنین از کتابت قرآن دیگری خبر داده و می‌گو ید: این اثر نفیس در ابعاد بزرگ تری انجام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->